مستند"آنسوی حصار" به دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافت.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۸۱
راهیابی مستند"آنسوی حصار" به جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مستند"آنسوی حصار"به کارگردانی وتهیه‌کنندگی "آرمان قلی پور دشتکی" هنرمند استان به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافت.

مجموعاً ۱۱۶ اثر از ایران و ۲۱ کشور به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران در بخش‌های مختلف راه یافتند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی است. مقر این فدراسیون در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند.

جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلم سازان و سینماگران این کشور‌ها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور نیز مهمان این رویداد هستند.

در این دوره آثاری از ۵۴ کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون فیلم‌های ورزشی FICTS به عنوان جشنواره ورودی مسابقه جهانی میلان به شمار می‌آید.

این جشنواره به منظور رقابت بین فیلم سازان، برنامه سازان و کشف استعداد‌های جوان و معرفی چهره‌های خلاق، همگام با سیاست‌های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون FICTS، در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود.

دوازدهمین دوره این جشنواره توسط شبکه تخصصی ورزش سیمای سازمان صدا و سیما با توجه به نگرشی ذاتی و حرفه‌ای خود با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر امور جشنواره‌ها توسط سمن موسسه فرهنگی خانه هنر به عنوان مجری طرح جهت انتخاب آثار برتر برای شرکت در مرحله نهایی فستیوال جهانی FICTS برگزار می‌شود.

آثار با موضوع و مضامین ورزشی و با هدف ترویج اهداف المپیک، جنبش المپیک و تقویت روحیه و منش ورزشکاری مطابق شرایط مندرج در مقررات جشنواره واجد شرکت در این رویداد فرهنگی و ورزشی خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها